Slovníček marketingových pojmů

Slovníček marketingových pojmů

CSS

CSS (Cascading Style Sheets) je jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML. Hlavním smyslem CSS je oddělení vzhledu dokumentu od jeho struktury a obsahu.
Zobrazit heslo

CTA

Anglický název Call to action nebo také CTA, c2a či call2action je do češtiny překládán jako výzva k akci. Jedná se o krátký text , vyzývající uživatele k naplnění cíle reklamního textu, webové stránky apod. Výzva k akci může mít často tvar tlačítka.
Zobrazit heslo

CTR

CTR — Click Through Rate (česky Míra prokliku) — je v internetovém marketingu označení poměru mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí na tuto reklamu. CRT se udává v procentech.
Zobrazit heslo

Cause Marketing

Cause marketing je marketingová strategie, který využívá synergie podnikání s podporou určité dobré věci, sociální nebo environmentální záležitosti. Spojuje tedy „konání dobra“ se zvyšováním obchodního výkonu.
Zobrazit heslo

ClickTale

ClickTale je webová analytická aplikace, která umožňuje nahrávat a sledovat chování uživatele internetových stránek.
Zobrazit heslo

Cloud

Cloud je obecný termín, který se používá pro sdílené služby IT, které jsou poskytovány přes internet. Klasickým příkladem cloudové služby je třeba úložiště souborů, které umožňuje uživatelům ukládat a přistupovat ke svým souborům z jakéhokoliv zařízení připojeného k internetu.
Zobrazit heslo

Content Strategy

Content Strategy (česky také: obsahová strategie) je jeden ze základních prvků při návrhu a realizaci webových stránek. Zaměřuje se především na to, jaký obsah bude vaše cílová skupina hledat, jak takový obsah získáte a jak ho budete do budoucna rozvíjet.
Zobrazit heslo

Cookie

Cookies (též HTTP cookies) jsou malé textové soubory, které si webový server ukládá v prohlížeči návštěvníka. Při každé další „návštěvě“ téhož webového serveru mu pak prohlížeč posílá uložená data zpět.
Zobrazit heslo

Copywriting

Copywriting je činnost spočívající v tvorbě poutavých a funkčních textů prodávajících produkty a služby v rámci realizace obsahové strategie. Copywriter je člověk, který se tvorbě takových textů věnuje.
Zobrazit heslo

Core Web Vitals

Core Web Vitals je označení pro tři velice důležité metriky, které společnost Google zavedla v roce 2020 pro vyhodnocení webu.
Zobrazit heslo