C
Marketingový slovníček

Copywriting je činnost spočívající v tvorbě poutavých a funkčních textů prodávajících produkty a služby v rámci realizace obsahové strategie. Copywriter je člověk, který se tvorbě takových textů věnuje.

Copywriting je jednou z nejdůležitějších činností nejen v oblasti online marketingu. Kvalitní text dokáže proměnit návštěvníka v zákazníka a dokáže prezentovat všechny podstatné výhody služby či produktu, aniž by potřeboval více slov, než je nutné. Copywriting je velice důležitý při tvorbě funkčních webových prezentací a internetových obchodů. Jedinec, který se kreativní tvorbou marketingových textů zabývá, je copywriter.

Pravidla copywritingu se liší podle cílových médií i účelu. Zatímco jeden text může sloužit vyloženě jako prodejní, jiné bývají psány s větším ohledem na SEO optimalizaci. Kvalitní copywriter samozřejmě dokáže různé účely vhodně sloučit a přitom zachovat přirozenost textu. Copywriting je disciplína na pomezí umění a vědy. Copywriter musí připravit taková slova, která dokážou čtenáře přivést k žádané akci.

Kvalitní copywriting je nedílnou součástí silné obsahové strategie. Je tedy důležitý jak pro web, tak i pro sociální média.

Co je copywriting? Nyní už to víte.

Nezapomeňte, že součástí copywritingu je i gramatická a stylistická správnost textů. Není proto od věci celý web nechat projít korekturou, zejména pokud se tomu tak nestalo při tvorbě webu. I malá chybka dokáže negativně ovlivnit obchodní výkon webu.


Heslo zpracoval: 0 14. 11. 2017 (aktualizace: 14. 11. 2017)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?