Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování marketingových služeb
obchodní společností Optimal Marketing s.r.o., IČO 24765422,
se sídlem Drtinova 557/10, 150 00 Praha 5, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 172496 u Městského soudu v Praze (dále jen „poskytovatel“)

Obecná ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy, které vznikají mezi poskytovatelem a objednatelem na základě objednávky nebo smlouvy o poskytování marketingových služeb (dále jen „Smlouva“). VOP upravují podmínky uzavření Smlouvy i podmínky vzájemné obchodní spolupráce poskytovatele s objednatelem. VOP jsou pro poskytovatele a objednatele závazné a mají přednost před ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, která nemají donucující povahu.

Objednatelem může být pouze plně svéprávná podnikající fyzická osoba nebo podnikající právnická osoba.

I. Marketingové služby

Marketingovými službami podle těchto VOP jsou konzultační a poradenské služby, služby pro zvyšování návštěvnosti a výkonu webových stránek, programátorské a grafické práce a další služby podle platné nabídky poskytovatele, uveřejněné na www.optimal-marketing.cz. Konkrétní výběr marketingových služeb poskytovaných objednateli vymezuje objednávka či Smlouva.

Tyto VOP jsou doplněny podmínkami pro jednotlivé produkty poskytovaných marketingových služeb zveřejněnými na www.optimal-marketing.cz/sluzby. Tyto produktové podmínky mají přednost před VOP, upravují-li stejná ustanovení odlišně.

II.Uzavření smlouvy

Smlouvu účastníci uzavírají v písemné formě. Platnosti a účinnosti nabývá smlouva podpisem oběma smluvními stranami nebo uhrazením zálohové faktury.

Pokud by ujednání Smlouvy bylo v rozporu s ujednáním VOP, má přednost ujednání Smlouvy.

Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy.

III. Práva a povinnosti stran

Práva a povinnosti účastníků Smlouvy neupravené Smlouvou nebo těmito VOP se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Objednatel se zavazuje dodat poskytovateli podklady, označené ve Smlouvě jako nezbytné pro poskytnutí konkrétní služby. Podklady je objednatel povinen předat poskytovateli alespoň 3 pracovní dny před požadovaným zahájením poskytování služby.

Poskytovatel má právo odmítnout nebo pozastavit poskytování služeb v případě, že:

  • podklady podle odst. 2 tohoto článku nejsou úplné, nejsou v souladu s požadavky poskytovatele, neodpovídají Smlouvě nebo VOP,
  • požadavky objednatele jsou v rozporu s dobrými mravy, etickými pravidly nebo jsou způsobilé ohrozit veřejný pořádek nebo jsou v rozporu se zákonem
  • zvolená služba je užívána v rozporu s právy nebo oprávněnými zájmy poskytovatele,
  • objednatel se dostane do prodlení s úhradou ceny podle čl. IV těchto VOP o více než 30 dní.

Objednatel plně odpovídá za obsah jím dodaných podkladů. Tyto nesmí být v rozporu s platnými právními předpisy a nesmí porušovat autorská práva. Poskytovatel si vyhrazuje právo sám posoudit přípustnost obsahu dodaných podkladů.

Poskytovatel o důvodech odmítnutí nebo pozastavení poskytování služby objednatele bezodkladně vyrozumí. Nezjedná-li objednatel ve lhůtě pěti dnů od vyrozumění nápravu, není poskytovatel povinen požadované služby poskytnout, aniž by musel vracet platby objednatelem již zaplacené. S tímto objednatel výslovně souhlasí.

Objednatel se zavazuje dodržovat zásady bezpečného užívání počítače při práci s produkty poskytovatele a jeho subdodavatelů. V případě porušení této povinnosti poskytovatel neodpovídá objednateli za škody.

Poskytovatel je povinen vést dokumentaci o poskytovaných službách. Objednatel je povinen řídit se pokyny a doporučeními poskytovatele.

Objednatel nesmí poškodit dobré jméno či oprávněné zájmy poskytovatele.

Objednatel souhlasí s tím, aby poskytovatel sbíral, shromažďoval a zpracovával osobní údaje objednatele, které mu objednatel poskytne, a to v rozsahu nezbytném pro realizaci Smlouvy a naplnění těchto VOP (dále jen „souhlas se zpracováním osobních údajů“).

Poskytovatel se zavazuje zpracovávat osobní údaje objednatele v souladu s platnými právními předpisy a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679.

Udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů platí i pro případ pozdější změny uvedeného účelu resp. jeho rozšíření, nejde-li o změnu s původním vymezením účelu neslučitelnou.

Poskytovatel má právo zpracovávat tyto osobní údaje: jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, korespondenční adresa, telefonní číslo, emailová adresa. Zpracování uvedených osobních údajů je nezbytným předpokladem uzavření a realizace Smlouvy a naplnění těchto VOP. Bez jejich poskytnutí objednatelem nelze Smlouvu mezi objednatelem a poskytovatelem uzavřít.

Souhlas se zpracováním osobních údajů uděluje objednatel i pro dobu po skončení smluvního vztahu s poskytovatelem, a dále i pro dobu po odvolání souhlasu resp. po skončení účinnosti smlouvy o zpracování osobních údajů. Provozovatel je v těchto případech oprávněn zpracovávat osobní údaje subjektu údajů po dobu tří let z důvodu případného určení, výkonu nebo vymáhání svých právních nároků.

Odvoláním souhlasu se zpracováním osobních údajů není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů na základě souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.

Poskytovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje objednatele i pro marketingové účely, zejména pro tzv. reference. Požádá – li objednatel písemně či elektronicky o vyloučení z referencí, poskytovatel tak neprodleně učiní.

Poskytovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích a vyjma případů upravených v odst. 10 tohoto článku není oprávněn je využít bez písemného souhlasu objednatele pro sebe ani třetí osoby, pokud by to bylo v rozporu se zájmy objednatele. Za důvěrné informace se však nepovažují ty informace, které se staly veřejně známými bez přičinění poskytovatele.

Objednatel souhlasí se zasíláním obchodních sdělení ze strany poskytovatele prostřednictvím sdělených kontaktních údajů.

Poskytovatel je oprávněn splnit povinnosti podle Smlouvy a VOP prostřednictvím třetích osob.

Strany Smlouvy nesmí porušit nebo ohrozit obchodní tajemství druhé smluvní strany.

Objednatel je povinen hradit cenu za poskytované služby podle čl. V VOP a v souladu s ustanoveními Smlouvy.

IV. Reklamační řád

V případě pochybení na straně poskytovatele je objednatel oprávněn požadovat přiměřenou náhradu, a to ve formě poskytnutí jiné služby nebo slevy z ceny. Volbu mezi nároky má objednatel pouze v případě, že vady poskytovateli řádně a bezodkladně oznámí. Objednatel je povinen reklamaci uplatnit buď dopisem na adresu sídla poskytovatele nebo e-mailem na adresu info@optimal-marketing.cz a uvést tyto údaje: označení objednatele nebo klienta (v případě reklamní agentury), název služby, číslo objednávky, termín zahájení poskytování služby, specifikaci vady a návrh řešení. Reklamace podané telefonicky, osobně či přes sociální sítě nejsou považovány za řádně uplatněné a poskytovatel není povinen se jimi zabývat. Lhůta pro uplatnění reklamace je 30 kalendářních dnů ode dne, kdy objednatel zjistil pochybení, nejpozději však k poslednímu dni předmětné kampaně/poskytování služby. Poskytovatel má třicetidenní lhůtu k vyřízení reklamace.

V. Cena poskytovaných služeb

Ceny poskytovaných služeb určuje platný ceník, který poskytovatel zveřejňuje na adrese: www.optimal-marketing.cz/cenik. Ceny jsou uvedeny bez DPH, DPH se řídí příslušnou právní normou v účinném znění. Konečná cena zvolené služby včetně DPH je stanovena dohodou smluvních stran a je konkretizována ve Smlouvě.

Poskytovatel si vyhrazuje právo ceník služeb změnit. V případě změny ceníku má objednatel právo od Smlouvy odstoupit, a to v souladu s ustanovením čl. VI těchto VOP.

Faktura doručená objednateli je splatná ve lhůtě sedmi dnů od jejího doručení.

V případě prodlení s úhradou faktury se objednatel zavazuje zaplatit poskytovateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,25% z dlužné částky denně.

Poskytovatel je oprávněn požadovat zaplacení ceny za poskytování služby předem nebo žádat zálohu.
Má se za to, že služba je uhrazena řádně a včas, byla-li uhrazena ve výši, ve lhůtě splatnosti a pod variabilním symbolem, uvedenými na příslušném předpisu platby. Chybné, částečné či hromadné platby nebudou poskytovatelem akceptovány a budou vráceny na účet odesílatele.

VI. Ukončení a odstoupení od smlouvy

Tuto smlouvu lze vypovědět bez udání důvodů kteroukoliv ze smluvních stran, s dvouměsíční výpovědní lhůtou, která počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď druhé straně doručena.

Smluvní strany mohou od Smlouvy odstoupit v případě, kdy dojde k hrubému porušení povinností druhou smluvní stranou. V případě objednatele jde o případ porušení ustanovení čl. III VOP, příp. prodlení se zaplacením platby na základě elektronické výzvy poskytovatele o více než 30 dní po splatnosti. V případě poskytovatele jde o případ prodlení s poskytnutím objednaných služeb o více než 30 dní.

Objednatel může Smlouvu vypovědět v případě oznámení změn VOP nebo změn platného ceníku služeb ze strany poskytovatele. Výpovědní doba je dva měsíce a počíná měsícem následujícím po měsíci, ve kterém je výpověď doručena poskytovateli. Oznámené změny VOP a zvýšení cen za služby nejsou pro objednatele závazné, pokud do pěti dnů od oznámení změn VOP nebo změn platného ceníku služeb poskytovateli sdělí, že se změnami nesouhlasí a Smlouvu z těchto důvodů vypovídá.

Veškerá právní jednání stran směřující k ukončení smluvního vztahu podle Smlouvy musí být druhé smluvní straně doručena písemně na adresu sídla nebo místa podnikání druhé strany.

VII. Změna VOP

Poskytovatel si vyhrazuje právo VOP změnit, a to v rozsahu přiměřeném tomu, že VOP upravují poskytování služeb většímu počtu osob a poskytovatel se jimi zavazuje dlouhodobě k opětovnému plnění stejného druhu.

Změnu VOP se poskytovatel zavazuje objednateli oznámit nejpozději do tří dnů od zveřejnění změny na internetu, a to na e-mail objednatele. Změna je účinná ode dne doručení oznámení na e-mail objednatele, ledaže objednatel postupuje podle čl. V odst. 3 VOP.

Neodstoupí-li objednatel pro nesouhlas se změnou VOP od Smlouvy podle čl. VI těchto VOP, má se za to, že změnu VOP bezvýhradně a výslovně přijímá.

Objednatel s možností změny VOP souhlasí.

VIII. Závěrečná ujednání


Obchodní podmínky vypracovala Advokátní kancelář Hudcová.