C
Marketingový slovníček

Anglický název Custom Data Platform (CDP) bychom mohli přeložit jako Zákaznická datová platforma. Jedná se o software, který ukládá kompletní sesbíraná zákaznická data v rozsáhlé marketingové databázi.

Data jsou utříděna tak, aby vytvořila ucelené profily jednotlivých klientů, se kterými je možné co nejefektivněji pracovat při plánování kampaní a dalších projektů.

Data jsou zpravidla stahována z více zdrojů a jsou přístupna většímu počtu marketingových systémů.
V rámci zákaznických dat se automaticky ukládá vše – od zobrazení reklam až po nákupy a používání produktů.

Data můžeme rozdělit na tři základní typy:

  • Demografická data – sem spadají sociálně-ekonomické informace (místo, bydliště, věk, zájmy, sociální třída a podobně).
  • Behaviorální data – vznikají jakoukoli interakcí uživatele za použití zařízení, které je připojeno k internetu.
  • Transakční data – mají zpravidla komerční nebo právní charakter a spadají sem záznamy o nákupech, registracích, rezervacích a podobně.
Příkladem CDP je např. platforma MeiroPříkladem CDP je např. platforma Meiro

Související termíny:

CRM – zkratka pochází z anglického Customer Relationship Management. Jedná se o software, s jehož pomocí je možné shromažďovat veškeré relevantní informace o zákaznících společnosti.

DMP – Zkratka DMP pochází z anglického Data Management Platform. Pod tímto názvem se skrývá technologie sloužící ke shromažďováním, analýze a správě dat o uživatelích.


Mohlo by vás zajímat:


Heslo zpracoval: Blanka Kochová 7. 3. 2022 (aktualizace: 7. 3. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?