See Think Do Care

S
Marketingový slovníček

Framework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní proces a rozhodování zákazníků. Díky tomu pak můžete navrhovat lepší komunikační strategie a taktiky. Autorem frameworku je známý marketér Avinash Kaushik.

Framework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní procesy a rozhodování zákazníkůFramework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní procesy a rozhodování zákazníků

Framework popisuje jednotlivé fáze zákaznického cyklu takto:

See – Lidé se v této části nákupního procesu zatím jen dívají. Naším cílem je zaujmout. Někdy v budoucnu by mohli naše produkty či služby využít, i když to zatím neplánují.

Think – V této fázi lidé hledají informace o produktech a službách. Porovnávají dostupná řešení. V budoucnu by u nás mohli nakoupit. Cílem je nabídnout této skupině relevantní informace, které jí mohou pomoci v rozhodování a takto ji přitáhnout na svou stranu.

Do – Nyní přicházejí lidé kvůli nákupu produktu nebo služby. Naším cílem je přesvědčit je, že chtějí nakoupit u nás, a zajistit, aby to bylo co nejjednodušší.

Care – Lidé, kteří u nás již nějaké peníze utratili. Můžete je ale definovat různě – např. lidé se 2 a více transakcemi. O tyto uživatele chceme pečovat a přimět je tím k dalším nákupům.

Kreativní ztvárnění frameworku See Think Do Care. Díky péči „Care“ a následným doporučením vzniká „košatý strom úspěchu“; autor: Mgr.art. Beata RakowskáKreativní ztvárnění frameworku See Think Do Care. Díky péči „Care“ a následným doporučením vzniká „košatý strom úspěchu“; autor: Mgr.art. Beata Rakowská

Marketingová a reklamní literatura zplodila v minulosti řadu podobných hierarchických modelů.


Možná vás bude v souvislosti se See Think Do Care také zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 29. 3. 2018 (aktualizace: 13. 6. 2023)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?