Q
Marketingový slovníček

QR kód (2D kód) slouží v internetovém marketingu např. k rychlému přenosu informací do mobilního telefonu. Funguje na stejném principu jako čárový kód.

Jak to funguje?

Postup je jednoduchý. Do svého mobilního zařízení si nainstalujete čtečku QR kódů. Pak čtečkou sejmete (vyfotíte) QR kód a dojde k zobrazení informací. Jedním klikem si tak můžete např. přenést kontakty do Vašeho telefonu, bez dlouhého vypisování.

Pokud Váš telefon není již od výrobce vybaven čtečkou QR kódů, můžte si ji stáhnout na některém z následujících odkazů:

http://www.i-nigma.com/Downloadi-nigmaReader.html

http://reader.kaywa.com/getit

Svůj vlastní QR kód si můžete vytvořit zde:

http://www.smobil.cz/cz/qr-kody/generator/

http://qrcode.kaywa.com/

http://zxing.appspot.com/generator/

Více o QR kódech

Quick Response, zkráceně QR, kód je jedním z dvojrozměrných kódů (stejně jako např. čárový kód). Zapisuje se do čtverce, ve třech rozích má poziční značky. 

QR kódQR kód

Do QR kódu lze mimo výše uvedeného příkladu vizitky ve formátu vCard zapsat také SMS zprávu, URL adresu nebo prostý text. Díky těmto vlastnostem se QR kódy výbormě hodí k propojení klasických a internetových marketingových aktivit.


Heslo zpracoval: 0 16. 11. 2017 (aktualizace: 16. 11. 2017)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?