Google Ads je oblíbená platforma pro nákup online reklamy. Za reklamy se zde obvykle platí na principu ceny za proklik (PPC), ale je možné zvolit i platbu za zobrazení či za zhlédnutí videa.
Typy kampaní v Google Ads
Kampaně v Google Ads lze rozdělit na několik typů:
- Kampaně ve vyhledávání (Search) — reklamy se zobrazují ve výsledcích vyhledávání Google právě ve chvíli, kdy uživatel aktivně hledá to, co vy jako inzerent nabízíte.
- Obsahové kampaně (Display) — reklamy v obsahové síti Google se mohou na základě cílení zobrazovat v určitém kontextu, určitému publiku, v určitých lokalitách apod.
- Kampaně v Nákupech (Shopping Ads) — reklamy, které obsahují data z XML feedu, se zobrazují ve vyhledávací síti na specifičtější produktové dotazy.
- Videokampaně — reklamy se zobrazují ve videích na YouTube a na webech a v aplikacích partnerů Googlu pro video.
Reklamní systém Google Ads je jedním z primárních zdrojů příjmů společnosti Google a zároveň jedním z nejdůležitějších reklamních systémů světa. V roce 2016 dosáhly příjmy společnosti z tohoto reklamního systému neuvěřitelných 79.4 miliard amerických dolarů. To samo o sobě dává znát, že tento způsob reklamy opravdu funguje.