F
Marketingový slovníček

Foursquare je on-line aplikace, která kombinuje vlastnosti sociálních sítí se službou založenou na zjištění momentální polohy (geolokalizace).

Foursquare funguje asi takto: Když uživatel Foursquare navštíví nějaké zajímavé místo, třeba restauraci, může pomocí aplikace v mobilním telefonu provést takzvaný „check in“. K uvedenému místu můžete psát poznámky a komentáře. Můžete se setkat i s pojmem geotagging.

FoursquareFoursquare

Foursquare funguje také na principu „hry“. Pokud provedete „check in“ určitého místa získáváte body a za body můžete získat i nějaké ty „odměny. A právě tady se otevírá i prostor pro využití v marketingu.

Foursquare v marketingu

Foursquare je přímo stvořen pro mobilní marketing. Uživatelé hodnotí a doporučují místa (bary, restaurace) a další uživatelé se mohou rozhodovat o jejich návštěvě na základě tohoto hodnocení.

Jako vlastník firmy pak můžete pořádat speciální akce pro stále zákazníky používající aplikaci Foursquare (podobně jako to dnes dělá řada firem např. pro fanoušky na Facebooku).

Fakta o Foursquare

Na konci dubna 2010 dosála aplikace Foursquare magické hranice 1 milion uživatelů. Potenciál Foursquare se plně projeví teprve v příštích letech, kdy masivně nastoupí tzv. chytré telefony s GPS modulem.

V září 2012 překročil počet uživatelů v České republice hranici 30.000 uživatelů.

Zakladatel: Dennis Crowley
Web: foursquare.com


Heslo zpracoval: 0 5. 10. 2012 (aktualizace: 5. 10. 2012)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?