Co je pro výkonnostní marketing důležité? Jsou to měřitelné akce na vašem webu - registrace, přihlášení k odběru informací, vyplnění poptávkových formulářů či dokončení objednávky. Jsou to KPI, které měří zadavatelem stanovené cíle kampaně.
Cíle kampaně mohou být různé - může jít o image značky nebo přímo o produktové kampaně mající za cíl prodej. Nejdříve je nutné nastavit cíle a poté je lze měřit pomocí konverzí. Čím vyšší konverzní poměr, tím lépe.
Výkonnostní marketing se skládá z budování a optimalizace zdrojů návštěvnosti a ze zvyšování konvertibility webu například tím, že zlepšíme použitelnost webu.
Populární zdroje návštěvnosti:
- Programmatic buying (například PPC reklama)
- Affiliate marketing (například Commission Junction)
- Social media marketing (například Facebook)
Známé postupy, jak optimalizovat web:
- Výkonnostní testy a optimalizace (například Google Pagespeed Test)
- Analytika návštěvnosti a chování na webu (například Google Analytics)
- Zvyšování důvěryhodnosti a vylepšování obsahu (například Copywriting)
Výkonnostní marketing nelze z principu nastavit a zapomenout. Je nutné data průběžně sledovat, měřit, analyzovat, interpretovat, vylepšovat. Jen tak lze dosáhnout optimálního výkonu marketingových kampaní.