Konverzní poměr

K
Marketingový slovníček

Konverzní poměr, popř. míra konverze, je v on-line marketingu procentuální vyjádření počtu lidí, kteří provedli námi požadovanou akci – např. odeslali z webu objednávku.

Konverzní trychtýřKonverzní trychtýř

Typy konverzí na webových stránkách

Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:

  • Odeslání objednávky zboží z e-shopu
  • Odeslání poptávky
  • Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
  • Registace do zkušební verze či jiného systému
  • Přihlášení k odběru newsletteru
  • Stažení souboru z webu
  • Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle

Výpočet konverzního poměru

Konverzní poměr (%) = (počet konverzí / počet návštěvníků webu) * 100

Někdy se počet konverzí dělí počtem zobrazených stránek nebo počtem unikátních IP adres. Není to ale úplně běžné.

Jak sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr webové stránky můžete měřit pomocí různých analytických nástrojů, např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.

Ukázka konverzního poměru webu v Google AnalyticsUkázka konverzního poměru webu v Google Analytics

Dosažení konverze můžeme v Google Analytics sledovat např. i pomocí nastavení cesty k cíli. Pak můžeme vidět, kde návštěvníci námi definovanou cestu k cíli nejčastěji opouštějí.

Znázornění cesty k cíli v Google AnalyticsZnázornění cesty k cíli v Google Analytics

Jaký konverzní poměr e-shopu je dobrý?

Jako mezník v úspěšnosti či neúspěšnosti e-shopu se často uvádí konverzní poměr 1 %. Snaha provozovatele webu je, aby byl konverzní poměr co nejvyšší. Průměrný konverzní poměr e-shopu se obvykle pohybuje v jednotkách procent. Určitě se ale najdou i značky, u kterých bude konverzní poměr dvouciferné číslo.

Jak zvýšit konverzní poměr

Pokud je konverzní poměr nízký, je třeba pomocí analytických nástrojů zjistit, kde je problém a výkon webu optimalizovat.


Možná vás bude zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 20. 9. 2010 (aktualizace: 1. 2. 2023)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?