
Konverzní poměr
Konverzní poměr, popř. míra konverze, je v on-line marketingu procentuální vyjádření počtu lidí, kteří proveli námi požadovanou akci (např. odeslali z webu objednávku).
Typy konverzí na webových stránkách
Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:
- Odeslání objednávky zboží z e-shopu
- Odeslání poptávky
- Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
- Registace do zkušební verze či jiného systému
- Přihlášení k odběru newsletteru
- Stažení souboru z webu
- Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle
Jak vypočítat konverzní poměr
Konverzní poměr (%) = počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100
Někdy se počet konverzí dělí počtem zobrazených stránek nebo počtem unikátních IP adres. Není to ale úplně běžné.
Jaký konverzní poměr je dobrý?
Jako mezník v úspěšnosti či neúspěšnosti webu se často uvádí konverzní poměr 1 %. Snaha provozovatele webu je, aby byl konverzní poměr co nejvyšší. Pokud je konverzní poměr nízký, je třeba pomocí analytických nástrojů zjistit, kde je problém a výkon webu optimalizovat.
Jak sledovat konverzní poměr
Konverzní poměr můžete měřit pomocí různých analytických nástrojů, např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.

Ukázka konverzního poměru v Google Analytics pro jednotlivé dny
Dosažení konverze můžeme v Google Analytics sledovat např. i pomocí nastavení cesty k cíli. Pak můžeme vidět, kde návštěvníci námi definovanou cestu k cíli nejčastěji opouštějí.

Znázornění cesty k cíli v Google Analytics
Možná vás bude zajímat:
Poslední aktualizace pojmu Konverzní poměr: 20. 9. 2010
Tipy a FAQ
Tagy — znalostní databáze
Náš blog
Jak produktová fotografie ovlivňuje prodej vašich produktů
06. 02. 2018. – Kateřina Čajanková
Produktová fotografie není umění. Je to mocný nástroj, který dokáže ovlivnit, zda se váš produkt…
Jaký je skutečný organický dosah příspěvků na Facebooku?
30. 01. 2018. – Jakub Dubec
V poslední době se téma organický dosah příspěvků na Facebooku skloňuje všemi pády. Zatímco…
Brand bidding: Proč v PPC cílit na své značky
17. 11. 2017. – Jakub Dubec
Praktikujete výkonnostní marketing? Není vám pojem PPC reklama cizí? Ať už se jedná o značku vaší…
