Konverzní poměr

K
Marketingový slovníček

Konverzní poměr, popř. míra konverze, je v on-line marketingu procentuální vyjádření počtu lidí, kteří provedli námi požadovanou akci – např. odeslali z webu objednávku.

Konverzní trychtýřKonverzní trychtýř

Typy konverzí na webových stránkách

Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:

  • Odeslání objednávky zboží z e-shopu
  • Odeslání poptávky
  • Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
  • Registace do zkušební verze či jiného systému
  • Přihlášení k odběru newsletteru
  • Stažení souboru z webu
  • Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle

Jak vypočítat konverzní poměr

Konverzní poměr (%) = (počet konverzí / počet návštěvníků webu) * 100

Někdy se počet konverzí dělí počtem zobrazených stránek nebo počtem unikátních IP adres. Není to ale úplně běžné.

Jak sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr můžete měřit pomocí různých analytických nástrojů, např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.

Ukázka konverzního poměru v Google Analytics pro jednotlivé dnyUkázka konverzního poměru v Google Analytics pro jednotlivé dny

Dosažení konverze můžeme v Google Analytics sledovat např. i pomocí nastavení cesty k cíli. Pak můžeme vidět, kde návštěvníci námi definovanou cestu k cíli nejčastěji opouštějí.

Znázornění cesty k cíli v Google AnalyticsZnázornění cesty k cíli v Google Analytics

Jaký konverzní poměr je dobrý?

Jako mezník v úspěšnosti či neúspěšnosti e-shopu se často uvádí konverzní poměr 1 %. Snaha provozovatele webu je, aby byl konverzní poměr co nejvyšší.

Jak zvýšit konverzní poměr

Pokud je konverzní poměr nízký, je třeba pomocí analytických nástrojů zjistit, kde je problém a výkon webu optimalizovat.


Možná vás bude zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 20. 9. 2010 (aktualizace: 4. 6. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?