Marketingová automatizace

M
Marketingový slovníček

Marketingová automatizace přináší možnost efektivní a cílené práce s publikem pomocí dat a automatizovaných procesů – bez nutnosti manuálního zásahu.

Jedním z nejznámějších příkladů marketingové automatizace je personalizovaný e-mailing. E-maily šité na míru konkrétním osobám se vytváří automaticky – od osobního oslovení až po obsah odpovídající jejich zájmům a chování. Bez automatizace by bylo nemožné doručit takto cílené sdělení většímu počtu lidí.

Ukázka marketingové automatizace v nástroji EcomailUkázka marketingové automatizace v nástroji Ecomail

Dnes už ale automatizace zdaleka nekončí u e-mailingu. Pomáhá zjednodušit marketingové operace napříč celým online prostředím. S rostoucím množstvím kanálů a dat se stává nezbytným nástrojem pro škálování kampaní a zajištění konzistentní komunikace napříč platformami.

Automatizace zvyšuje efektivitu

Moderní marketingové týmy pracují stále více s procesy než s jednotlivci. Díky automatizaci mohou i malé týmy obsloužit tisíce kontaktů – a to velmi osobně. Každý zákazník dostává sdělení přizpůsobené na míru svým potřebám, preferencím nebo fázi nákupního cyklu.

Velké množství dat? Automatizace je klíčem

Nikdy jsme neměli tolik dat jako dnes. A právě marketingová automatizace pomáhá tato data zpracovat a přetavit v hodnotné informace. Termíny jako big data nebo business intelligence už dávno nejsou výhradně doménou korporací. Díky SaaS nástrojům jsou dostupné i menším firmám.

Automatizace dnes umožňuje nejen zpracování dat, ale také jejich využití v reálném čase – například pro dynamické kampaně, chytré segmentace nebo prediktivní modely chování zákazníků.


Mohlo by vás zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 15. 11. 2017 (aktualizace: 9. 7. 2025)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?