Konverzní poměr

Konverzní poměr, popř. míra konverze, je v on-line marketingu procentuální vyjádření počtu lidí, kteří proveli námi požadovanou akci (např. odeslali z webu objednávku).

 

Typy konverzí na webových stránkách

Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:

  • Odeslání objednávky zboží z e-shopu
  • Odeslání poptávky
  • Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
  • Registace do zkušební verze či jiného systému
  • Přihlášení k odběru newsletteru
  • Stažení souboru z webu
  • Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle

Jak vypočítat konverzní poměr

Konverzní poměr (%) = počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100

Někdy se počet konverzí dělí počtem zobrazených stránek nebo počtem unikátních IP adres. Není to ale úplně běžné.

Jaký konverzní poměr je dobrý?

Jako mezník v úspěšnosti či neúspěšnosti webu se často uvádí konverzní poměr 1 %. Snaha provozovatele webu je, aby byl konverzní poměr co nejvyšší. Pokud je konverzní poměr nízký, je třeba pomocí analytických nástrojů zjistit, kde je problém a výkon webu optimalizovat.

Jak sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr můžete měřit pomocí různých analytických nástrojů, např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.

Konverzní poměr v Google Analytics

Ukázka konverzního poměru v Google Analytics pro jednotlivé dny

Dosažení konverze můžeme v Google Analytics sledovat např. i pomocí nastavení cesty k cíli. Pak můžeme vidět, kde návštěvníci námi definovanou cestu k cíli nejčastěji opouštějí.

Funnel v Google Analytics

Znázornění cesty k cíli v Google Analytics

Možná vás bude zajímat:

 

Poslední aktualizace pojmu Konverzní poměr: 20. 9. 2010