Google Analytics

G
Marketingový slovníček

Google Analytics je webová analytická aplikace pro sledování a vyhodnocování návštěvnosti internetových stránek a výkonnosti online kampaní.

Registrovaný uživatel může do vlastních stránek vložit měřící kód a zdarma pak sledovat informace o návštěvnosti svého webu.

Google AnalyticsGoogle Analytics
Google AnalyticsGoogle Analytics

Nastavení Google Analytics

Google Analytics je sice dobrý nástroj pro sledování návštěvnosti a výkonosti webových stránek, ale teprve správné nastavení z něj udělá užitečný nástroj pro internetový marketing.

Nastavení cílů v Google Analytics

Nastavení cílů v Google Analytics Vám umožní lépe zjistit:

  • Jak dosahuje Váš web stanovených cílů (např. odeslání poptávkového formuláře)
  • Kde se v plnění stanovených cílů návštěvníci ztrácí
  • Které kampaně Vám přivádí nejvíce návštěvníků, kteří plní definované cíle

 

Nastavení Ecommerce v Google Analytics

Při správném nastavení Ecommerce v Google Analytics můžete sledovat:

  • Jak dosahuje Váš web stanovených cílů (odeslání objednávky)
  • Kde se v nákupním procesu návštěvníci ztrácí
  • Které kampaně Vám přivádí nejvíce návštěvníků, kteří plní definované cíle
  • Které produkty jsou ve Vašem obchodě nejvýkonnější
  • Které produkty ve Vašem obchodě návštěvníci hledají (i pokud je nemáte v nabídce)
Znázornění cesty k cíli v Google AnalyticsZnázornění cesty k cíli v Google Analytics

Ukázka měřícího kódu Google Analytics

Ukázka měřícího kódu Google Analytics, který vložíte na každou sledovanou stránku svého webu. V ukázkovém kódu je třeba nahradit UA-XXXXXX-X reálným číslem vašeho účtu v Google Analytics.



Možná vás bude zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 4. 1. 2009 (aktualizace: 4. 1. 2009)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?