Skóre kvality

Skóre kvality v PPC systému Google AdWords představuje odhad relevance reklam, klíčových slov a vstupní stránky pro uživatele, kterému se reklama právě zobrazila.

 

Čím lepší skóre kvality v Google AdWords máte, tím lepších pozic dosahují vaše inzeráty a za dané klíčové slovo platíte v aukčním systému nižší ceny než konkurence, která má výsledné skóre kvality horší.

Jak se vypočítává skóre kvality

Skóre kvality nabývá hodnot od 1 do 10 a je počítáno vždy pro jednotlivá klíčová slova, která vstupují do aukcí na základě vyhledávacího dotazu uživatele. O skóre kvality rozhoduje řada faktorů, které můžeme rozdělit do následujících tří skupin.

1) Relevance klíčového slova

  • Jak relevantní je klíčové slovo ve vztahu k tomu, co uživatel hledá
  • Jak relevantní je klíčové slovo ve vztahu k reklamám v sestavě
  • Jaký je výkon účtu v zeměpisné oblasti, kde se reklama zobrazuje

2) Míra prokliku (CTR)

  • Historická míra prokliku konkrétního klíčového slova
  • Historická míra prokliku viditelných URL adres v reklamní sestavě
  • Celková míra prokliku všech reklam a klíčových slov v účtu

3) Kvalita vstupní stránky

  • Jak relevantní a originální je obsah cílové stránky k tomu, co uživatel hledá
  • Jak je cílová stránka transparentní
  • Jak rychle se cílová stránka načítá, jak snadnou má navigaci, apod.

Kde můžete vidět skóre kvality

Zobrazení sloupce skóre kvality v účtu Google AdWords 

Zobrazení sloupce skóre kvality v účtu Google AdWords

 

Poslední aktualizace pojmu Skóre kvality: 24. 7. 2012