Copywriting

Copywriting je činnost spočívající v tvorbě poutavých a funkčních textů prodávajících produkty a služby. Obor copywritingu je činností spadající do realizace obsahové strategie. Copywriter je člověk, který se tvorbě takových textů věnuje.

 

Copywriting je jednou z nejdůležitějších činností nejen v oblasti online marketingu. Kvalitní text dokáže návštěvníka proměnit v zákazníka. Copywriter je člověk, který se kreativní tvorbou marketingových textů zabývá. Copywriting je velice důležitý při tvorbě funkčních webových prezentací a internetových obchodů. Perfektní copywriting dokáže prezentovat všechny podstatné výhody služby či produktu, aniž by potřeboval více slov, než je nutné. 

Pravidla copywritingu se liší podle cílových médií i podle účelu. Zatímco jeden text může sloužit vyloženě jako prodejní, jiné texty bývají psány s větším ohledem na SEO optimalizaci. Kvalitní copywriter samozřejmě dokáže různé účely přirozeně sloučit a přitom zachovat přirozenost textu. Copywriting je disciplína na pomezí umění a vědy. Copywriter musí připravit taková slova, která dokážou jejich čtenáře přivést k žádané akci.

Kvalitní copywriting je nedílnou součástí silné obsahové strategie. Je tedy důležitý jak pro web, tak i pro sociální média.

Co je copywriting? Nyní už to víte.

Nezapomeňte, že součástí copywritingu je i gramatická a stylistická správnost textů. Není od věci celý web nechat projít korekturou, a to především tehdy, pokud se tomu tak nestalo při tvorbě webu. I malá chybka dokáže negativně ovlivnit obchodní výkon webu.

 

Poslední aktualizace pojmu Copywriting: 14. 11. 2017