Jak založit firemní stránku na Facebooku

Chtěli byste využít potenciál sociální sítě Facebook i pro váš firemní marketing? Nevíte jak se do toho pustit? Tady je několik praktických rad, jak vytvořit na Facebooku stránku pro vaše podnikání.

 

Základním kamenem pro podnikání na Facebooku je Facebook Page. Osobní profil pro podnikání používat nesmíte a ani formát skupiny není (až na výjimky) úplně vhodný. Pojďme se tedy podívat na to, jak při zakládání firemní Facebook page postupovat.

Založte svou Facebok Page

Firemní Facebook Page si založíte na stránce www.facebook.com/page. Neprve si zvolíte typ stránky. Nemusíte vytvářet jen stránku s názvem vaší firmy, ale možná bude vhodnější vytvořit stránku k vašemu vlajkovému produktu či začít budovat komunitu ve vašem oboru. Vše má své výhody i nevýhody. Je důležité zvážit prostředky, které máte k dispozici.

Dnes se Facebook stránky dají propojit pomocí tzv. "crossposting" funkce, označení "to se mi líbí" stránkou a podobně. To však neznamená, že Vám několik různých stránek se stejným obsahem přinese kýžené ovoce. Obecně vzato lze říci, že do začátku nic neskazíte tím, pokud začnete se stránkou prezentující vaši firmu a až poté se pustíte do stránek zaměřených na produkt či komunitu.

Založení firemní stránky na Facebooku

Zvolte pro vaši FB stránku vhodný název

Název stránky je klíčový. Když nahlédnete do Podmínek pro užívání Facebook Pages, zjistíte, že nemůžete používat příliš obecné názvy typu „pizza“ nebo „pivo“.  U firemních stránek pak raději vynechte s.r.o., a.s. apod. Název by také neměl obsahovat nadměrné množství velkých písmen, symbolů a interpunkčních znamének. V jednoduchosti je síla. Pokud již máte jiná sociální média, měl by být název vaší firemní Facebook stránky ideálně totožný, případně velmi podobný. 

Nastavte si profilový obrázek

Do profilovky můžete nahrát obrázek z vašeho počítače nebo importovat fotku z vaší webové stránky. Tento profilový obrázek se zobrazí v záhlaví vašeho profilu a současně i jako čtvercová miniatura u každé zprávy, kterou napíšete.

  • Na stránce se profilová fotografie na počítačích zobrazuje v rozměrech 170 × 170 pixelů, na smartphonech v rozměrech 128 × 128 pixelů a na většině běžných telefonů pak v rozměrech 36 × 36 pixelů.

Miniatura profilového obrázku je poměrně malá a proto je vhodné, aby byla dobře identifikovatelná a neobsahovala příliš detailů.

I když je miniatura, nebo chcete-li avatar ikona čtvercová, tzv. hlavička, nebo-li cover photo má rozměry odlišné a aktuálně lze využít i možnost zobrazení videa.  

Tip: Jako další krok vás Facebook vybízí k získání fanoušků. Tento krok doporučujeme přeskočit. Nejprve svoji novou firemní stránku podle našeho návodu dolaďte. Zvýšíte tím šanci na konverzi pozvaných ve fanoušky.

Zvolte vhodné rozložení Facebook stránky

Facebook nabízí hned několik základních šablon stránky. Tyto šablony přednastavují layout a defaultně zapnuté funkce stránky. Můžete si zvolit například šablonu pro e-shop, místní událost, neziskovku, služby a podobně. Vhodné nastavení rozložení stránky je důležité především tehdy, pokud ještě nemáte dostatek obsahu. Vypněte karty které nepotřebujete a upřednostněte ty karty, u kterých je předpokládán nejaktuálnější obsah.

Vyplňte maximum údajů

Na kroku 3 dejte při zakládání stránky rovněž pokračovat a další informace doplňte stisknutím tlačítka Upravit stránku vpravo nahoře. V menu pak přejděte na záložku Základní informace.

Tlačítko Upravit stránku

Vyplnění všech dostupných informací o firmě zvýší šance na zobrazení ve vyhledávání na Facebooku, ale i ve fulltextových vyhledávačích. Zaměřte se zejména na pole Informace a Popis. Tyto pole využívají vyhledávače jako zdroje pro popis stránky. Proto vám doporučujeme vložit text bohatý na klíčová slova.

Zobrazení Facebook stránky ve výsledcích vyhledávání Google

Vytvořte si pěknou adresu stránky

Dříve jste pro nastavení „pěkné URL adresy“ (Facebook tomu říká uživatelské jméno) museli počkat na prvních 25 fanoušků. Od konce roku 2011 si můžete adresu/uživatelské jméno nastavit hned. Stačí kliknout na www.facebook.com/username/

Několik věcí, které byste si měli při navrhování adresy zapamatovat:

  • Pokud jste si již jednou adresu nastavili, nemůžete ji změnit.
  • Adresu nemůžete přenést na jinou stránku.
  • Nemůžete porušit práva ostatních k ochranným známkám.
  • Pokud adresu/uživatelské jméno získáte za účelem jeho prodeje, bude vám odebráno.
  • Uživatelské jméno vám může být odebráno při jiném neoprávněném použití.

Adresu vaší Facebook stránky pak používejte i na klasických propagačních materiálech - web, vizitky, patičky v emailu, tištěné materiály, apod.

Přidejte CTA tlačítko

CTA tlačítko se zobrazuje vpravo nahoře hned pod cover image a skýtá široké možnosti nastavení. Přes toto tlačítko lze uživatelům zpřístupnit možnost rezervace, kontakt přes email, zobrazení dalších informací, zobrazení internetového obchodu, stažení aplikace či přidání uživatele do komunity.

Nastavte autoresponder

Facebook Messenger je skvělý nástroj pro komunikaci se zákazníky. Každý dobrý správce Facebook stránky se dobře stará o to, aby odpovídal co nejrychleji. K tomuto účelu slouží právě autoresponder, díky němuž si můžete zdokonalit svůj zákaznický servis.

Přidejte příběh firmy

Nevyužívat možností, které Facebook nabízí, je na škodu. Každá Facebook page může zobrazovat příběh firmy ve formě snadno dostupného článku. Nebojte se toho, storytelling prodává a podporuje pozitivní vnímání značky. 

Řekněte lidem proč

Řada firem tady končí. Nemají vhodnou obsahovou strategii, nepracují s komunitou, neinvestují do propagace, která je dnes na Facebooku kvůli nízkému organickému dosahu nutná. Je potřeba popsat detaily o stránce a nebát se použít například i Facebook poznámky.

Dejte lidem důvod kliknout na tlačítko To se mi líbí a vyjádřit tak vaší stránce podporu. Dejte lidem důvod napsat vám do messengeru.

Pokud to ale myslíte s Facebookem vážně, doporučujeme vám připravit pro vaši firemní Facebook prezentaci strategii a operační plán. Nastavením Facebook stránky to totiž nekončí, ale začíná. Nastavená a zapomenutá Facebook page totiž vašemu podnikání může více uškodit, než-li pomoci. Tak kupříkladu existují stránky, kde se potenciální zákazníci bez výsledku snaží kontaktovat prodejce nebo získat aktuální informace o otevírací době. Pokud se o svoji firemní stránku nebudete starat, může vás dříve či později čekat nemilé překvapení.

Pokud ještě nejste naši fanoušci, mrkněte pro inspiraci na Optimal Marketing.

A nyní odstartujte váš Facebook marketing

A nyní už můžete publikovat první statusy a pozvat fanoušky. Nejprve oslovte zaměstnance, přátele. Klienty či zákazníky zvěte až do zaběhnuté stránky, která má již nějakou historii a také nějaké fanoušky. K získání fanoušků můžete rovněž uspořádat soutěž mezi stávajícími zákazníky. Můžete je do ní pozvat například pomocí vaší mailingové kampaně nebo přiložením flyeru do jimi objednané zásilky. Fanoušky nikdy nekupujte. Nejde totiž o čísla, ale o kvalitu. 

Pamatujte: Úspěšná firemní komunikace na Facebooku skutečně nekončí registrací a založením firemního profilu. Se stránkou je nyní potřeba začít pracovat.

Možná vás bude zajímat: