Jak založit firemní stránku na Facebooku

Chtěli byste využít potenciál sociální sítě Facebook i pro váš firemní marketing? Nevíte jak se do toho pustit? Tady je několik praktických rad, jak vytvořit na Facebooku stránku pro vaše podnikání.

 

Základním kamenem pro podnikání na Facebooku je Facebook Page. Osobní profil pro podnikání používat nesmíte a ani formát skupiny není (až na vyjímky) úplně vhodný.

Založte svou Facebok Page

Firemní Facebook Page si založíte na stránce www.facebook.com/page. Neprve si zvolíte typ stránky. Nemusíte vytvářet jen stránku s názvem vaší firmy, ale možná bude vhodnější vytvořit stránku k vašemu vlajkovému produktu či začít budovat komunitu ve vašem oboru.

Založení firemní stránky na Facebooku

Zvolte vhodný název

Název stránky je klíčový. Když nahlédnete do Podmínek pro užívání Facebook Pages, zjistíte, že nemůžete používat příliš obecné názvy typu „pizza“ nebo „pivo“.  U firemních stránek pak raději vynechte přívěšky s.r.o., a.s. apod. Název by také neměl obsahovat nadměrné množství velkých písmen, symbolů a interpunkčních znamének. 

Nastavte si profilový obrázek

Do profilovky můžete nahrát obrázek z vašeho počítače nebo importovat fotku z vaší webové stránky. Tento profilový obrázek se zobrazí v záhlaví vašeho profilu a současně i jako čtvercová miniatura u každé zprávy, kterou napíšete. Miniatura profilového obrázku je poměrně malá (50 × 50 px, respektive 32 × 32 px) a proto je vhodné, aby byla dobře identifikovatelná.

I když je miniatura profilového obrázku čtvercová, profilový obrázek nemusí být nutně čtvercový. Navíc to ani nemusí být nutně logo. Podívejte se na některé inspirativní profilové obrázky.

Ukázka profilového obrázku Facebook stránky Angry Birds   Ukázka profilového obrázku Facebook stránky Mixit   Ukázka profilového obrázku Facebook stránky Firefox

Ukázky profilových obrázků stránek Angry Birds, Mixit a Firefox.

Optimální šířka pro nahrávaný profilový obrázek je 180 px. Ideální formát je PNG.

Tip: Jako další krok vás Facebook vybízí ke získání fanoušků. Tento krok doporučujeme přeskočit. Nejprve svoji novou firemní stránku podle našeho návodu dolaďte.

Vyplňte maximum údajů

Na kroku 3 dejte při zakládání stránky rovněž pokračovat a další informace doplňte stisknutím tlačítka Upravit stránku vpravo nahoře. V menu pak přejděte na záložku Základní informace.

Tlačítko Upravit stránku

Vyplnění všech dostupných informací o firmě zvýší šance na zobrazení ve vyhledávání na Facebooku, ale i ve fulltextových vyhledávačích. Zaměřte se zejména na pole Informace a Popis. Tyto pole využívají vyhledávače jako zdroje pro popis stránky. Proto vám doporučujeme vložit text bohatý na klíčová slova.

Zobrazení Facebook stránky ve výsledcích vyhledávání Google

Vytvořte si pěknou adresu stránky

Dříve jste pro nastavení „pěkné URL adresy“ (Facebook tomu říká uživatelské jméno) museli počkat na prvních 25 fanoušků. Od konce roku 2011 si můžete adresu/uživatelské jméno nastavit hned. Stačí kliknou na www.facebook.com/username/

Několik věcí, které byste si měli při navrhování adresy zapamatovat:

  • Pokud jste si již jednou adresu nastavili, nemůžete ji změnit.
  • Adresu nemůžete přenést na jinou stránku.
  • Nemůžete porušit práva ostatních k ochranným známkám.
  • Pokud adresu/uživatelské jméno získáte za účelem jeho prodeje, bude vám odebráno.
  • Uživatelské jméno vám může být odebráno při jiném neoprávněném použití.

Adresu vaší Facebook stránky pak používejte i na klasických propagačních materiálech - web, vizitky, patičky v emailu, tištěné materiály, apod.

Řekněte lidem proč

Řada firem tady končí. Pokud to ale myslíte s Facebookem vážně, doporučujeme vám vytvořit unikátní vstupní stránku. Na této stránce je vhodné novým návštěvníkům vysvětlit, proč by měli kliknout na tlačitko To se mi líbí a vyjádřit tak vaší stránce podporu. Pokud ještě nejste naši fanoušci, klikněte pro inspiraci na úvodní stránku Optimal Marketing.

Ukázka vstupní Facebook stránky Optimal Marketing

A nyní odstartujte váš Facebook marketing

A nyní už můžete publikovat první statusy a pozvat fanoušky. Nejprve oslovte zaměstnance, přátele. Klienty či zákazníky zvěte až do zaběhnuté stránky, která má již nějakou historii a také nějaké fanoušky.

Pamatujte: Úspěšná firemní komunikace na Facebooku skutečně nekončí registrací a založením firemního profilu. Se stránkou je nyní potřeba začít pracovat.

Možná vás bude zajímat: