Optimalizace PPC kampaní může zvýšit vaše zisky při zachování nákladů. Podívejte se na výsledky, kterých jsme dosáhli při optimalizaci PPC kampaně pro e-shop našeho klienta.
Společnost MP toner, s.r.o. se zabývá výrobou a prodejem kompatibilních tonerů MP Print a prodejem kompletního sortimentu kancelářských potřeb. Firma od roku 2005 provozuje e-shop www.mptoner.cz, který svým klientům nabízí více než 27 000 produktů.
Cíle kampaně
Cílem klienta bylo primárně zvýšit výkon běžících PPC kampaní a zvýšit objem prodeje e-shopu meziročně o 10 % při zachování stávajícího rozpočtu. Na základě těchto cílů jsme 1. 2. 2013 převzali vedení kampaní po předchozím správci a začali s jejich důkladnou vstupní analýzou.
Návrhy změn a optimalizace
Na základě vstupní analýzy běžících kampaní jsme pro klienta navrhli provedení několika změn s cílem maximalizovat návštěvnost a zejména pak vylepšit její kvalitu.
Výsledky kampaně
Maximalizace návštěvnosti
Při maximalizaci návštěvnosti jsme se zaměřili na získání co nejvyššího počtu relevantních návštěvníků. Aby to ale nebylo tak jednoduché, naším omezením a cílem bylo neutratit další peníze z klientova rozpočtu. Z tohoto důvodu jsme pro klíčovou část sortimentu daného klienta nasadili produktové kampaně se stovkami reklamních sestav, kde jsme dosáhli pomocí metody — jedno klíčové slovo > jedna sestava > jeden produkt — velmi přesného cílení za poměrně nízké ceny.
Zlepšení reklamních textů
Velký prostor jsme nalezli ve zlepšení reklamních textů. Využili jsme tzv. prodloužený titulek, rozšíření o relevantní sitelinky a v textech inzerátů jsme použili populární otázky a čísla.

Zkvalitnění návštěvnosti
Zkvalitnění návštěvnosti jsme dosáhli především důkladnou a pravidelnou analýzou reportu vyhledávacích dotazů a následným zařazováním nerelevantních dotazů do seznamu vyřazených slov.
Remarketing
Pro vybrané segmenty produktů jsem navrhli sadu remarketingových kampaní. Remarketing umožňuje oslovit návštěvníky, kteří v minulosti navštívili váš web. Mohou to být např. ti návštěvníci, kteří se zajímali o nějakou skupinu produktů, ale nakonec odešli bez nákupu. Těmto návštěvníkům pak můžete v obsahové síti zobrazovat bannery a připomínat se jim.

Nárůst transakcí e-shopu z PPC kampaní
Podívejme se na meziroční srovnání výsledků PPC kampaně za první 3 měsíce optimalizace kampaně prováděné naší agenturou.

Při porovnání naměřených dat z Google Analytics se stejným obdobím v předchozím roce, kdy kampaně spravovala předchozí agentura, vidíme, že sice došlo k poklesu návštěv z PPC kampaní, ale současně došlo i k výraznému zvýšení tržeb a počtu transakcí. Tržby z PPC kampaní se nám podařilo meziročně zvýšit o 43,65 %. To je způsobeno zejména zastavením starých neefektivních kampaní, lepším cílením a vylepšenými texty inzerátů. Investice do PPC systémů zůstala ve sledovaném období téměř stejná jako v předchozím roce:
- Google AdWords: zvýšení ceny o 2,60 %
- Sklik: zvýšení ceny o 1,28 %
Celkový nárůst transakcí e-shopu
Pro úplnost ještě uvádíme meziroční srovnání celkových tržeb e-shopu za 3 měsíce, ve kterých probíhala optimalizace PPC kampaní pod vedením naší agentury.

I v celkovém srovnání došlo k navýšení prodejů a tržeb při současném poklesu návštěvnosti. Celkový objem prodeje e-shopu se meziročně zvýšil o 16,05 %.

Závěrečné vyhodnocení
Z případové studie je vidět, že se nám podařilo cíle nejen splnit, ale dokonce je i výrazně překročit. To ale určitě ještě stále není strop našich možností. Klientovi jsme navrhli optimalizaci cílových stránek e-shopu. Věříme, že takto je možné dosáhnou ještě lepších výsledků.
Chcete dosahovat výborných výsledků v PPC reklamě?
Stačí se ozvat a naši experti se mohou zaměřit i na vaše podnikání.
Mám zájem o více informací