Slovníček marketingových pojmů

Slovníček marketingových pojmů

Astroturfing

Astroturfing je jedna z taktik guerilla marketingu. Spočívá v tom, že zadavatel reklamy využívá ke své propagaci placené pozitivní reakce spotřebitelů či fanoušků. Může jít o účast v on-line diskusích, sociálních sítích, anketách či psaní pochvalných článků na osobní blog.
Zobrazit heslo

Atribuční model

Atribuční model je soubor pravidel, podle kterých rozděluje Google Analytics (nebo jiný analytický nástroj) zásluhy za získání konverze mezi jednotlivé zdroje návštěv.
Zobrazit heslo

Augmented Reality (AR)

AR — Augmented Reality (česky: Rozšířená realita) — je obraz reálného světa, který je počítačem doplněn o další vrstvy informací.
Zobrazit heslo

Autoresponder

Autoresponder je v internetovném marketingu označení pro software, který automaticky odesílá série e-mailů s předem nastaveným časovým odstupem.
Zobrazit heslo

B2B

B2B (business-to-business) je označení pro obchodní transakce mezi dvěma podniky. To znamená, že jedna firma nabízí produkty nebo služby jiné firmě, která je pak používá pro svoji vlastní podnikatelskou činnost nebo je prodává dál.
Zobrazit heslo

B2C

B2C (business-to-consumer) je označení pro obchodní transakce mezi podnikatelem a koncovým zákazníkem. To znamená, že podnik nabízí produkty nebo služby fyzickým osobám, které je používají pro soukromé účely nebo je prodávají dál.
Zobrazit heslo

Banner

Statický či animovaný reklamní prvek plnící roli krátkého, na malém prostoru zhuštěného, reklamního spotu.
Zobrazit heslo

Bitmapová grafika

U bitmapové grafiky je obrázek složen z jednotlivých barevných bodů (pixelů). Bitmapová grafika je vhodná především pro pořizování a ukládání fotografií.
Zobrazit heslo

Black hat SEO

Termín Black hat SEO se používá pro využívání nedovolených či podvodných praktik pro budování pozic webu ve vyhledávačích či umělém navyšování PageRanku webu.
Zobrazit heslo

Bounce Rate

Bounce rate (česky: okamžité opuštění nebo míra okamžitého opuštění) je metrika používaná ve webové analytice. Představuje procento návštěvníků, kteří vstoupí na web a následně jej opustí. Jde tedy o návštěvu jedné stránky na vašem webu.
Zobrazit heslo