Slovníček marketingových pojmů: P

PageRank

PageRank je číselná hodnota, které vyjadřuje, jak webovou stránku hodnotí vyhledávač Google.
Zobrazit heslo »

PNO

PNO (podíl nákladů na obratu) je procentuální vyjádření hodnoty nákladů (tj. celková cena reklamy) vydělené celkovou hodnotou dosažených konverzí.
Zobrazit heslo »

Použitelnost

Použitelnost webových stránek určuje míru a efektivitu úsilí, nutného k nalezení a získání potřebných informací. Určuje jak snadno se na stránkách uživatelé orientují, jak rychle pochopí jejich uspořádání a ovládání a jaký uživatelský zážitek si z nich odnesou.
Zobrazit heslo »

PPC reklama

PPC — Pay Per Click (česky: Platba za proklik) — je v on-line marketingu platební model výkonové reklamy, kdy inzerent neplatí za zobrazení své reklamy, ale pouze za prokliknutí z této reklamy na svou webovou stránku.
Zobrazit heslo »

Případová studie

Případová studie je dokument sledující vývoj a výsledky určité činnosti. V marketingu se používá jako informační zdroj.
Zobrazit heslo »

Přístupnost

Přístupný web je web bez bariér, který plně respektuje své uživatele. Respektuje jejich trvalé či dočasné zdravotní nesnáze, technické vybavení, jejich znalosti a dovednosti.
Zobrazit heslo »

Public Relations

Public Relations (zkráceně PR) má za cíl, vytvořit kladnou představu o firmě, o jejích aktivitách, výrobcích apod.
Zobrazit heslo »

Pull marketing

Pull marketing je definován jako marketingová strategie, kde je hlavním hybatelem zákazník, který aktivně hledá řešení svého problému.
Zobrazit heslo »

Push marketing

Push marketing je definován jako marketingová strategie, kde podnik produkuje výrobky či služby, které pak pomocí reklamy tlačí směrem k zákazníkovi.
Zobrazit heslo »