Cílem obsahového marketingu je přilákat a udržet jasně definovanou cílovou skupinu a stimulovat žádoucí akci na straně čtenáře.
Obsahový marketing je nutný pro vás i vaše zákazníky
Konkrétně existují tři důvody, proč je vhodné se obsahovému marketingu věnovat:
- Zvýšení objemu prodejů
- Zlepšení poměru nákladů a výdajů
- Získání zákazníků s vyšší loajalitou
Obsah je současnost i budoucnost marketingu
Informace k zákazníkům tečou neustále, ne vždy jim však přinášejí něco užitečného. Mnohdy není obsah dostatečně relevantní a hodnotný (takový bývá označován za SPAM). To je důvod, proč je realizace obsahového marketingu v prostředí plném informačního šumu tak obtížná.
Dobrý marketing je bez skvělého obsahu nereálný
Obsahový marketing prostupuje do mnoha dalších pilířů marketingové strategie. Kvalitní obsah je součástí všech forem marketingu: Social Media Marketingu, SEO, PR, PPC, Inbound marketingu a konečně obsahové strategie.
Jaký je rozdíl mezi obsahovým marketingem a obsahovou strategií?
Ačkoliv se tyto dva pojmy často prolínají, není jejich podstata totožná. Zatímco obsahový marketing je nástrojem marketingu a jeho primárním cílem tedy je v ideálním případě uzavřít obchod, obsahová strategie se svou podstatou zaměřuje na užitečnost a celistvost informací napříč všemi firemními aktivitami. Zabývá se tedy i takovými informacemi, jejichž hlavním cílem není podpora prodeje. Například se může jednat o metodické materiály a návody.