Facebook Ads

Facebook Ads je reklamní formát v populární sociální síti Facebook. Reklama využívá platební modely PPC (pay per click, platba za proklik) a PPV (pay per view, platba za zobrazení).

 

Facebook Ads se obvykle zobrazují na sociální síti Facebook v pravém sloupci stránky. Jsou zde většinou dvě až tři reklamní pozice. Existují však i další reklamní formáty, tzv. in-stream reklamy. Ty se zobrazují přímo mezi příspěvky ostatních uživatelů Facebooku a jsou inzerenty velmi oblíbené. Nutno podotknout, že jsou zpravidla dražší a účinnější než-li reklamní pozice vpravo.

Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají vedle PPC reklamy ve vyhledávání pro akvizici nových zákazníků.
Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.

Formáty Facebook reklam se v posledních letech proměnily, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení Facebook kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen že ušetříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.

Facebook Ads se s oblibou používá jak pro akviziční, tak i pro retenční kampaně.

Formáty reklamy Facebook Ads

  • Obrázek
  • Video
  • Sbírka
  • Rotující formát
  • Prezentace
  • Základní stránka
  • Reklamy pro generování potenciálních zákazníků
  • Nabídky
  • Zájem o příspěvek
  • Reakce na událost
  • To se mi líbí stránky

Možnosti cílení reklamy Facebook Ads

  • Lokalita - ze seznamu vybíráte jednu zemi
  • Pohlaví - cílit můžete na ženy či na muže
  • Věk - můžete si vybrat jednu z věkových skupin
  • Klíčová slova - vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
  • Vzdělání
  • Pracoviště - je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
  • Vztah - můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
  • Zajímá se o - muže / ženy - opět podle toho co má uveden uživatel v profilu

Cena za reklamu

Platba za kliknutí

  • Rozpočet na den - minimálně 1.00 USD
  • Minimální cena za klik - minimálně 0.01 USD

Platba za zobrazení

  • Rozpočet na den - minimálně 1.00 USD
  • Minimální cena za 1000 zobrazení - minimálně 0.01 USD

Více o sociální síti Facebook

 

Poslední aktualizace pojmu Facebook Ads: 4. 3. 2018