B
Marketingový slovníček

Bounce rate (česky: okamžité opuštění nebo míra okamžitého opuštění) je metrika používaná ve webové analytice. Představuje procento návštěvníků, kteří vstoupí na web a následně jej opustí. Jde tedy o návštěvu jedné stránky na vašem webu.

Ve službě Google Analytics se okamžité opuštění počítá jako návštěva, která iniciuje pouze jeden požadavek na server Analytics. Příkladem je uživatel, který otevře jedinou stránku na vašem webu a poté z ní odejde, aniž by při této návštěvě vyvolal jakýkoli další požadavek na server Analytics.

Kdy nastává okamžité opuštění

  • Kliknutí na odchozí odkaz (tzn. na odkaz vedoucí na stránku na jiném webu)
  • Zavření otevřeného okna nebo karty prohlížeče
  • Zadání nové adresy URL v prohlížeči
  • Kliknutí na tlačítko „Zpět“ a opuštění webu
  • Časový limit relace
Bounce Rate a skutečná doba strávená na webuBounce Rate a skutečná doba strávená na webu

Proč je dobré tuto metriku sledovat

Vysoká míra odchodů zpravidla naznačuje, že web nefunguje optimálně. Návštěvník si zobrazí pouze jednotlivé stránky, aniž by pokračoval na další, zároveň v rámci určitého časového období neprovede další akci.

Kdy vysoká míra okamžitého opuštění nevadí

  1. Máte web pouze s jedinou stránkou. Zde logicky nemají uživatelé kam pokračovat a bounce rate může mít hodnotu 100 %.
  2. Vaše vstupní stránka je tak přesvědčivá, že když ji lidé uvidí, získají veškeré informace a odejdou bez nutnosti prokliku na další stránky webu.

Heslo zpracoval: Marek Rolný 9. 2. 2019 (aktualizace: 27. 6. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?