Jak spravovat firemní Facebook Page

FAQ
Know-how

Pokud máte na Facebooku vytvořenou stránku a čtete tento článek, tak asi správně tušíte, že i pro firemní Facebook potřebujete relevantní obsah. Přinášíme vám proto několik praktických rad a tipů, jak se o firemní stránku na Facebooku starat a jak z ní udělat magnet na zákazníky.

Co publikovat na firemním Facebooku

Facebook je médium používané ve firemní komunikaci obvykle ze dvou důvodů. Tím prvním důvodem je brandová komunikace pro posílení značky. Brandová komunikace pomáhá při retenci zákazníků a zvyšuje povědomí o značce. Druhým důvodem je vlastní propagace produktů či poskytovaných služeb. V ideálním případě pak firemní Facebook stránka obsahuje oba elementy.

Vhodný obsah na Facebook se může lišit podle oblasti, ve které podnikáte a rovněž podle možností, kterými disponujete. I přesto se však obsah dá rozdělit do několika základních obsahových sekcí, které by neměly na žádné Facebook stránce chybět. Podívejme se na některé z nich.

  • Novinky a aktuality z firmy, nabídky služeb a produktů
  • Odkazy na firemní web či blog
  • Reference, testy, ankety, diskuse
Na Facebooku můžete publikovat i zajímavé či neformální informace ze života vaší firmy. Facebook je médium, které je pro neformální komunikaci vhodné a takový obsah se na firemní Facebook hodí. O to lépe potom budou fungovat i příspěvky, jejichž účelem je podpořit značku či prodeje.Na Facebooku můžete publikovat i zajímavé či neformální informace ze života vaší firmy. Facebook je médium, které je pro neformální komunikaci vhodné a takový obsah se na firemní Facebook hodí. O to lépe potom budou fungovat i příspěvky, jejichž účelem je podpořit značku či prodeje.

8 tipů pro firemní komunikaci na Facebooku

  • Nepodceňujte proces tvorby obsahu a vypracujte si obsahovou strategii
  • Snažte se publikovat poutavý obsah s potenciálem zlepšovat organický dosah — fotky, videa, zajímavosti
  • Nezapomínejte na skutečnost, že Facebook stránka není pouhou reklamní nástěnkou. Můžete publikovat i obsah, který přímo nesouvisí s vaší značkou ale přesto má podobné téma
  • Vybízejte ke konverzaci, aktivně se do ní zapojujte a vždy reagujte na každý příspěvek od fanoušků stránky
  • Nabídněte vašim fanouškům něco speciálního, nějakou zvláštní nabídku
  • Vyzvěte své fanoušky k tvorbě videa a fotek, můžete k tommu využít například soutěže
  • Vytvářejte ankety na zajímavá témata
  • Buďte pozitivní, vstřícní a slušní – vypracujte si scénáře pro krizovou komunikaci

Čeho se na Facebooku vyvarovat

  • Vyvarujte se spamování, je to jistá cesta do záhuby
  • Nevydávejte cizí obsah za svůj vlastní, nevyplácí se to
  • Nepomlouvejte konkurenci
  • Nebuďte hluší a arogantní ke svému publiku
  • Nebuďte negativní a zaujatí

Jak na plánování obsahu na Facebooku

Obsahová strategie odráží vaši strategii pro marketingovou komunikaci. Pokud ve vaší firmě chcete aplikovat metody obsahového marketingu, pak jsou jistě sociální média komunikačním kanálem, který nutně potřebuje kvalitní řízení obsahu. Dnes už nestačí jen občas na Facebook „naházet“ nějaký obsah a čekat, co se stane. Konkurence nespí a používá metody, které vás dříve či později upozadí. Aby se tomu tak nestalo, komunikace na Facebooku musí zapadat do dlouhodobé strategie. Jen pak můžete efektivně plánovat obsah.

Publikování příspěvků lze již nějakou dobu celkem efektivně plánovat. Využívat funkce plánování příspěvků je velice výhodné, neboť šetří čas a umožňuje publikovat i tehdy, když máte na starosti něco jiného. Díky možnosti plánovat příspěvky můžete připravit nové příspěvky na nadcházející týden a dále se o samotné publikování nemusíte příliš starat, pokud nechcete. Nezapomínejte však na to, že je stále potřeba s komunitou interagovat a reagovat na případné komentáře a požadavky.

Jaký je rozdíl mezi obsahovou strategií a plánováním obsahu?

Strategií rozumíme plánování v dlouhodobém horizontu — stanovíme si cíl a prostředky, díky kterým chceme stanoveného cíle dosáhnout. Plánování obsahu je aktivita taktického charakteru, která zajišťuje plnění strategie. Naplánovat můžeme sezónní akce, jednorázové akce, příspěvky na měsíc či týden dopředu tak, abychom co nejefektivněji využili prostředků pro dosažení cíle. Strategií pak v tomto případě rozumíme například to, že k dosažení prodejních cílů budeme používat sezónní kampaně.


Mohlo by vás zajímat

 

Jste připraveni vyladit svoji strategii?