Shrnuli jsme pro vás několik ukázek, kterými se můžete nechat inspirovat po změně, kterou prošly 31. března 2012 všechny firemní facebookové stránky. Nové podobě stránek dominuje velká úvodní fotografie (cover photo) a obsah stránky se řadí do časové osy (timeline).

1) Ukažte své spokojené zákazníky

Zkuste v úvodní fotce vaší firemní facebookové stránky použít úryvek reference některého z vašich klientů. Značka GAP v headeru předvádí svou kolekci módního zboží přímo na skupině lidí, pro kterou je určena.

Ukažte své spokojené zákazníkyUkažte své spokojené zákazníky

2) Zobrazte konkrétní produkt

Máte vizuálně přitažlivý produkt? Tak ven s ním. Všimněte si nápaditého propojení úvodní a profilové fotografie na stránkách Fordu Mustang a Eristoff Vodka USA. V profilové fotce na ostatních stránkách (oproti úvodní) se zobrazí jako samostatné logo.

Zobrazte konkrétní produktZobrazte konkrétní produkt
Zobrazte konkrétní produktZobrazte konkrétní produkt

3) Použijte zajímavě zpracované logo vaší firmy

Firmy HubSpot a Social Fresh užívají firemní barvy i v ikonách fotek, záložek a aplikací a celé záhlaví tak působí harmonicky.

Použijte zajímavě zpracované logo vaší firmyPoužijte zajímavě zpracované logo vaší firmy

4) Vyobrazte své portfolio v koláži

Ukažte se v zajímavé koláži fotografií. Pokud se obáváte o jejich zneužití můžete použít vodoznak, tak jako je to v ukázce. Neměl by však působit rušivě.

Vyobrazte své portfolio v kolážiVyobrazte své portfolio v koláži

5) Odhalte svůj tým

Uptown Studios a stránka FanPageEngine navozuje kreativní fotkou svého týmu osobnější dojem a prolamuje bariéru odtažitosti. Přece jen je příjemnější mít představu o tom, s kým telefonujete.

Odhalte svůj týmOdhalte svůj tým
Odhalte svůj týmOdhalte svůj tým

6) Jedna fotografie vydá za tisíc slov

Firmy Mountain Dew a Toyota ví, že kvalitní fotografie, která má nápad, je výrazným nakročením k úspěchu.

Jedna fotografie vydá za tisíc slovJedna fotografie vydá za tisíc slov
Jedna fotografie vydá za tisíc slovJedna fotografie vydá za tisíc slov

7) Shrňte vaše služby

Bizz Eez několika krátkými popiskami v líbivé grafice stručně popisuje typy služeb, které poskytuje.

Shrňte vaše službyShrňte vaše služby

8) Místo podnikání

Společnost Virgin Amerika sází na to, že pro klienty může být pracoviště stějně zajímavé jako váš tým a užívá zajímavou fotografii prostředí, které dodává místu, které jejich zákazník důvěrně zná, atmosféru.

Ukažte místo podnikáníUkažte místo podnikání

9) Upoutejte chytlavým sloganem

Rightlook Creative, Nike i Supernova Media zase využívá své hlavní motto či slogan, který koresponduje se značkou.

Upoutejte chytlavým sloganemUpoutejte chytlavým sloganem
Upoutejte chytlavým sloganemUpoutejte chytlavým sloganem
Upoutejte chytlavým sloganemUpoutejte chytlavým sloganem

Závěr: Buďte kreativní

Nenechte si utéct příležitost oslovit a zaujmout své zákazníky neotřelým zpracováním stránky. Chápejte nové zobrazení jako možnost předvést, jak kreativní jste. Header můžete měnit i u příležitosti svátků či jiných významných dnů pro vaši společnost (uvedení nového produktu, získání ocenění apod.).

Pozor na pravidla

Jak je to na Facebooku obvyklé, i v úvodní fotografii se musíte držet jistých pravidel, abyste se vyhnuli případným sankcím.

Úvodní fotografie nesmí…

  • Úvodní fotografie nesmí obsahovat akční nabídky, informace o ceně, koupi nebo slevách (např. Sleva 10% nebo Koupit na našich webových stránkách).
  • Úvodní fotografie nesmí obsahovat výzvy ke sdílení, lajkování, stahování apod.
  • Úvodní fotografie nesmí obsahovat poutače výzvy k akci typu Získejte nyníDejte vědět svým přátelůmRegistrujte se apod.
  • Úvodní fotografie nesmí obsahovat kontaktní údaje (web, e-mail, adresu) a další údaje, které patří do části O stránce.

Náš tip: Stáhněte si z našich stránek e-book 10 tipů pro Timeline Facebook Page. Pomůže vám přejít na novou podobu stránek krok za krokem.

Možná vás bude zajímat: